Bini Giulia Giovanna

Ricercatore a Tempo Determinato (A)
Settore scientifico-disciplinare
MATH-01/B - Didattica e storia della matematica
Gruppo scientifico-disciplinare / settore concorsuale
01/MATH-01 - LOGICA MATEMATICA, DIDATTICA E STORIA DELLA MATEMATICA

Contacts

Sede di lavoro

Via Saldini, 50
20133 MILANO (MI)

E-mail di ateneo
Office hours
su appuntamento
Luogo di ricevimento
Online tramite Microsoft Teams
Research

Publications

  • The Mathematical Network: Exploring Cultural and Epistemological Dimensions of Leveraging Social Media in Mathematics Education / G. Bini (ADVANCES IN MATHEMATICS EDUCATION). - In: Social Media in the Changing Mathematics Classroom / [a cura di] J. Engelbrecht, G. Oates, M. de Carvalho Borba. - Prima edizione. - [s.l] : Springer, 2025 Apr. - ISBN 9783031828362. - pp. 125-152 [10.1007/978-3-031-82837-9_7]
  • Development and Validation of a Questionnaire on Students’ Mathematics Capital: A Tool to Explore Opportunities in the Mathematics Classroom / G. Bini, S. Gagliani Caputo, G. Zanga. - In: EDUCATION SCIENCES. - ISSN 2227-7102. - 15:4(2025 Apr), pp. 510.1-510.24. [10.3390/educsci15040510]
  • Multiple Documentational Genesis and Praxeologies: A Networked Approach to Investigate Mathematics Teachers’ Documentation Work / G. Pocalana, G. Bini, O. Robutti. - In: INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICAL EDUCATION. - ISSN 1571-0068. - (2024 Sep 26). [Epub ahead of print] [10.1007/s10763-024-10505-y]
  • Love is a mathematical journey: Memes as metaphors to unveil students’ emotions and identity in the mathematics classroom / G. Bini - In: Proceedings of the 17th ERME Topic Conference MEDA4 / [a cura di] E. Faggiano, A. Clark-Wilson, M. Tabach, H-G. Weigand. - Prima edizione. - [s.l] : Università degli Studi di Bari Aldo Moro, 2024 Sep. - ISBN 9788866290803. - pp. 105-112 (( convegno 7th ERME Topic Conference MEDA 4 tenutosi a Bari nel 2024.
  • Innovative Learning Environments / G. Bini, R. Weinhandl, B. Anđić, B. Haas. - In: JOURNAL OF MATHEMATICS AND THE ARTS. - ISSN 1751-3472. - 18:1-2(2024 Sep), pp. 1-200.