Gambaro Marco

Tenured Associate Professor
Scientific-Disciplinary Sector
ECON-04/A - Applied Economics
Scientific-Disciplinary Group/Competition Sector
13/ECON-04 - ECONOMIA APPLICATA

Contacts

Workplace

Via Conservatorio, 7
20122 MILANO (MI)

Office phone number
02503 21515
University email address
Research

Publications

  • The Revealed Demand for Hard vs. Soft News: Evidence from Italian TV Viewership / M. Gambaro, V. Larcinese, R. Puglisi, J.M. Snyder. - In: THE JOURNAL OF POLITICS. - ISSN 0022-3816. - (2024). [Epub ahead of print] [10.1086/734283]
  • The quality and variety of information in the digital and traditional media: Competition and complementarity / M. Gambaro. - In: JOURNAL OF CREATIVE INDUSTRIES AND CULTURAL STUDIES - JOCIS. - ISSN 2184-0466. - 9:(2023 Feb 23), pp. 88-111. [10.56140/JOCIS-v9-5]
  • Un quadro della lettura in Italia / M. Gambaro - In: Il futuro del leggere : giovani e lettura, una storia contemporanea / [a cura di] A. Cappello. - Roma : Castelvecchi, 2023. - ISBN 978-88-7615-453-9. - pp. 57-74
  • Le politiche a sostegno della produzione audiovisiva : I rischi di possibili effetti perversi / M. Gambaro. - In: ECONOMIA DELLA CULTURA. - ISSN 1122-7885. - 32:1(2022), pp. 83-103. [10.1446/105028]
  • Politiche a sostegno della produzione audiovisiva : Alcune prime verifiche sugli effetti in Italia / M. Gambaro. - In: ECONOMIA DELLA CULTURA. - ISSN 1122-7885. - 32:1(2022), pp. 105-115. [10.1446/105029]