Biscaldi Angela
Associate Professor
Scientific-Disciplinary Sector
SDEA-01/A - Demoethnoanthropological Sciences
Scientific-Disciplinary Group/Competition Sector
11/SDEA-01 - SCIENZE DEMOETNOANTROPOLOGICHE
Research fields and competencies
Contacts
Workplace
Office phone number
University email address
Teaching - Programme courses
Bachelors and masters
A.Y. 2022/2023
A.Y. 2021/2022
A.Y. 2020/2021
Postgraduate programmes
A.Y. 2024/2025
Doctoral programme (PhD)
A.Y. 2023/2024
Research
Publications
-
Multiculturalism in Educational Practices: The Italian Case / A. Biscaldi, A. Chinazzi - In: Challanges to Multiculturalism : Exploring Indian and Italian Experienceses / [a cura di] E. Colombo, V. Sethuraman. - Prima edizione. - Milano : Milano University Press, 2025. - ISBN 979-12-5510-235-9. - pp. 109-120 [10.54103/milanoup.196.c371]
-
IL corpo come luogo di narrazione autobiografica : Un'esperienza di ricerca antropologica e di orientamento al liceo delle scienze umane / A. Biscaldi, M. Budani, M.R. Di Cicco, V. Savino, V. Di Leo. - [s.l] : deascuola, 2025. - ISBN 9788839308023.
-
Unschooling in Italy: Navigating Idealisation, Constraints, and Decolonising Promises / A. Biscaldi, A. Chinazzi, E. Ruffolo - In: Education and/for social justice. Inequality, Inclusion and Governance. 1: Inequality, Inclusion, and Governance[s.l] : Associazione per Scuola Democratica, 2025. - ISBN 979-12-985016-1-4. - pp. 384-392 (( Intervento presentato al 3. convegno International Conference of the journal Scuola Democratica. Education and/for Social Justice tenutosi a Cagliari nel 2024.
-
Social Media and politics of identity / [a cura di] A. Biscaldi, V. Matera. - Milano : Ledizioni, 2024 Oct. - ISBN 9791256002436. (ANTROPOLOGIA DELLA CONTEMPORANEITÀ)
-
La didattica digitale dal punto di vista antropologico: una straordinaria opportunità di ripensare l'agire educativo / A. Biscaldi (SAGGI). - In: I cambiamenti delle pratiche didattiche oltre la pandemia : Antropologia culturale e pedagogia / [a cura di] M. Ferrari, M. Canevari. - [s.l] : Scholè, 2024. - ISBN 9788828406631. - pp. 17-26